FANDOM

Izuku Midoriya (緑谷出久, Midoriya Izuku), znany także jako Deku (デク, Deku), jest głównym bohaterem i protagonistą Boku no Hero Academia.

Mimo że Izuku urodził się bez Indywidualności, udało mu się zwrócić na siebie uwagę legendarnego bohatera - All Might'a. Od tamtego czasu chłopak staje się jego bliskim uczniem i już po jedenastu miesiącach ciężkiego treningu przejmuje jego moc, co czyni go dziewiątym użytkownikiem indywidualności One For All.

Wygląd Edytuj

Midoriya ma zielone oczy i czarne, roztrzepane włosy z zielonymi refleksami. Gdy uczęszczał do gimnazjum, nosił zwykły, czarny mundurek szkolny (gakuran) z żółtymi guzikami. W U.A. także nosi standardowy męski mundurek: jasnoszary garnitur, białą koszulę i ciemne spodnie w kolorze morskim wraz z czerwonym krawatem, którego nie potrafi dobrze zawiązać, dlatego wydaje się krótszy niż powinien. Izuku zwykle nosi za duże, czerwone buty. Choć początkowo był bardzo mizerny, poprzez trening zyskał umięśnienie.

Jego pierwszy kostium to zielony kombinezon z czerwonym pasem, nakolannikami i nałokietnikami, rękawiczkami i czerwonymi butami. Do tego zakłada maskę z długimi, podobnymi do fryzury All Might'a uszami i szerokim uśmiechem.

Podczas USJ kostium Izuku jest w naprawie; dlatego nosi wtedy zwykły strój gimnastyczny: niebieski dres z białymi liniami, tworzącymi litery "UA".

Drugi kostium Midoriyi miał kilka zmian, choć niektóre z oryginalnych aspektów pozostały. Strój wydaje się być bardziej wytrzymały i przemyślany, pod względem wyglądu.

Po walce ze Shouto, jego palce u prawej ręki nieco się zdeformowały, przy okazji zostawiając blizny po obu stronach dłoni. Jego prawe ramię i biceps po walce z Muskularnymzdobią kolejne blizny. 

BiografiaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Jako dziecko marzeniem Izuku było zostać bohaterem, jak jego idol All-Might. W wieku ok. 10 lat gdy inne dzieci odkrywały już swoje moce, on nie wykazywał żadnych objaw posiadania. Wraz z matką poszedł do lekarza. Dowiedział się tam,że prawdopodobnie nigdy nie dostanie Quirk.

Mimo to nadal dążył do zostania bohaterem. Jako pierwszy cel ustawił sobie dołączenie do Akademii UA. Z powodu braku mocy był wyśmiewany przez przyjaciół z dzieciństwa, Katsukiego i innych kolegów z klasy. Nikt nie wierzył w niego,że bez Quirk zostanie superbohaterem.

Sezon 1Edytuj

Sezon 2Edytuj

Quirk i UmiejętnościEdytuj

One For All (ワン・フォー・オール Wan Fō Ōru) moc pozyskał od Toshinori Yagi, znanego również jako All-Might. Quirk daje mu dostęp do mocy takich jak nadludzka siła, zwinność oraz zwiększona mobilność. Potrafi on kontrolować niewielki procent możliwości.

TechnikiEdytuj

  • Detroit Smash - ta sama moc jak u All-Mighta. Pozwala na przemieszczanie się.
  • Delaware Smash - pozwala stworzyć potężną falę uderzenia. Użycie tego ogranicza na jakiś czas umiejętności.
  • One For All Full Cowl - dzięki tej umiejętności może rozmieścić One For All po całym ciele, pozwalając mu zwiększyć swoje moce. Aktywacja tej techniki zwiększa mu siłę, szybkość, zwinność oraz mobilność. Uniemożliwia również złamanie podczas ataków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki